bulb

ONE PAGE WEBSITE

fabrykatarasow.com

ONE PAGE WEB DESIGN

One page web design – wady, zalety, inspiracje

One Page web design – co to właściwie jest?

One Page to strony internetowe, które składają się jedynie z jednej podstrony podzielonej na segmenty, a nie tak jak w wypadku “zwyczajnych” stron www z osobnych dedykowanych podstron np. z formularzem kontaktowym, zakładką “o nas”. Stają się one coraz bardziej popularne i wcale nikogo to nie dziwi. Niewątpliwie jest to nie tylko ciekawe i bardzo dobrze wyglądające rozwiązanie, ale jest to również niezwykle użyteczny trend. Jeszcze jakiś czas temu strony tego typu były nie do pomyślenia. Dziś okazuje się, że warto było przełamać te wątpliwości.

Oczywiście pojedyncze strony internetowe nie są idealne do każdego projektu, ale istnieje wiele powodów, aby z nich skorzystać.

Zalety strony One Page

Taka strona jest intuicyjna i prosta w obsłudze i organizacji

Każdy użytkownik internetu wie, jak przewijać strony. Można mu ewentualnie dostarczyć strzałki lub inne wskazówki do nawigacji. Nigdy również nie trzeba będzie się martwić, że potencjalny klient czy zwykły użytkownik utknął gdzieś w ciemnej otchłani naszej strony i nie zajdzie tego czego potrzebuje. Na stronie typu-one page wszystko jest po prostu w jednym miejscu.

Lepsza responsywność

Responsywny wygląd nie jest oczywiście tylko domeną stron typu one page. Aczkolwiek im bardziej rozbudowana i złożona jest witryna, tym trudniej jest zakodować jej layout pasujący do urządzeń mobilnych.

Ale strony tego typu mają również wady

Trudności w pozycjonowaniu

Mamy tutaj ograniczenia wynikające z budowy strony oraz brak możliwości prowadzenia działań content marketingu. A to mimo wszelkich zalet jest bardzo dużym utrudnienem w proadzeniu strony internetowej. Oczywiście to nie jest tak, że nie da się pozycjonować strony typu one-page, ale tutaj będziemy musieli znacznie ograniczyć ilość słów kluczowych oraz przyłożyć większą uwagę do czynników innych niż content writing, co akurat w 2017 roku jest dość ważnym elementem SEO.

Kto, więc powinien zainteresować się pojedynczą stroną www?

Wszystko zależy tak naprawdę od tego jakie zadania ma spełniać dana strona. Strony typu one-page powstały głównie z myślą o urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon), które w pewnym stopniu ograniczają swobodne poruszanie się po tradycyjnych witrynach. Poruszanie się po witrynie używając zakładek, bywa przy nieodpowiednio dostosowanych stronach bardziej skomplikowane i uciążliwe.

W przypadku stron firmowych każdy specjalista od e-marketingu będzie widział to zupełnie inaczej. One-page świetnie sprawdza się w przypadku stron firmowych, które mają służyć jako wizytówki firmy (przykład takiej strony znajdziecie w ostatnim akapicie wpisu). Zamieszczenie podstawowych informacji takich jak np. dane kontaktowe i przekazanie ich użytkownikowi na one-page będzie efektywniejsze i skuteczniejsze. Każda branża rządzi się swoimi prawami, a stworzone dla nich strony internetowe powinny pomagać, a nie przeszkadzać. Dlatego zanim wybierzemy jak dokładnie będzie wyglądała nasza nowa strona musimy przeprowadzić dogłębną analizę. Wady i zalesty stron one-page już znacie – wybór więc powinien być nieco prostszy.

Nie decyduj się na ope-page kiedy musisz zamieścić większą ilość tekstu na stronie – nikomu nie będzie chciało się w nieskończoność czytać i przewijać jednej strony.

Bezpieczna alternetywa

Jeśli jesteś zakochany w stronach typu ope page, ale nie do końca jesteś przekonany czy tego typu design będzie dobrym wyborem, zawsze możesz zastosować hybrydę! Możesz zastosować stronę główną w formie scrollowanej strony landingowej (z prezentacją oferty i wezwaniem do działania – action button), natomiast w poszczególnych sekcjach umieścić link „czytaj więcej”. Link będzie kierował na oddzielne tradycyjne podstrony z większą ilością informacji.

One Page Web Design to klasyka, która zachwyca

Świat zmierza ku prostocie i dzięki temu trend jakim niewątpliwie są strony typu one-page możemy obserwować w Internecie coraz częściej. W wielu przypadkach rezygnujemy ze stron, które są zawiłe niczym labirynty, w których łatwo można się zagubić i my akurat uważamy to za bardzo dobre rozwiązania. Minimalistyczna grafika, delikatne czcionki, łatwa nawigacja to coś co moglibyśmy zarówno oglądać jak i projektować niemal codziennie.

Garść inspiracji

Jeżeli chodzi o nasze projekty, to ze stronami pojedynczymi mieliśmy do czynienia dobrych kilka razy. Z tych, którymi możemy się pochwalić jest strona – wizytówka jednego z naszych stałych klientów. Prosta, nienachalna grafika nawiązująca do sklepu internetowego, który prowadzi nasz klient. Głównym zadaniem tej strony jest oczywiście generowanie zapytań od użytkowników anglojęzycznych.

Fabryka Tarasów