bulb

Content writing

frostseo.pl/

Content writing

Content writing – czyli tekst pod SEO pisany

Content writing – treści i artykuły SEO

Content writing możemy przetłumaczyć dosłownie jako pisanie treści. Jak wszyscy wiemy (albo zaraz się dowiecie) posiadanie na stronie treści przyjaznej SEO jest jednym z wielu bardzo ważnych czynników na naszej stronie internetowej. Kiedy chcecie wypromować nowy artykuł, wpis, podstronę itp. za każdym razem zaczyna się od zera. Zaletą content writingu jest to, że kiedy tekst jest odpowiednio napisany będzie pozycjonował się sam. No, może czasem będzie mu potrzebna mała pomoc.

Content writing – jak się do tego zabrać?

Content na stronie można umieszczać samemu lub można zatrudnić do tego content writera (lub inaczej webwritera). Jeśli wybieracie tę pierwszą opcję, musicie pamiętać o kilku ważnych elementach.

Tytuł – H1

W tytule artykułu powinny znajdować się najważniejsze frazy/słowa kluczowe opisujące tekst. H1 to znacznik, który jest czytany przez roboty Google jako pierwszy, dlatego ważne jest, aby był poprawny, również gramatycznie. Nawet niewielki błąd może spowodować, że Google ominie nasz tekst lub uzna go za mniej ważny. Należy pamiętać, aby znacznik ten zawsze umieszczać na początku tekstu. Większość systemów CRM (między innymi WordPress – dla stron www lub Open Cart – dla sklepów internetowych, na których pracujemy najczęściej), automatycznie oznaczy tytuł tagiem H1. W takim wypadku musimy martwić się tylko poprawnością tytułu. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 70 znaków.

Podtytuły – H2

Podtytuł to miejsce, w którym ponownie możemy używać słów kluczowych. Tag H2 informuje roboty Google o tym, że jest to drugi (po H1) najważniejszy element w tekście.

Nagłówki – H3

Nagłówki będą dzieliły zawartość treści i ułatwiały jego czytanie. W tym tagu również możemy umieścić słowa kluczowe. Tag H3 to dla Google informacja, że należy “przeczytać” go po tagach H1 oraz H2. Istnieją jeszcze nagłówki z dalszymi numerami: H4 czy H5, jednak nie są one wymagane, aczkolwiek nie będą powodowały żadnych szkód w pozycjonowaniu. Więc jeśli jest taka potrzeba, śmiało można z nich skorzystać.

Treść

Słowo kluczowe najlepiej umieścić na początku naszego tekstu (nie wliczając w to tagów H). Nie wolno jednak przesadzać z ilością frazy kluczowej w tekście. Optymalna ilość nie powinna przekraczać 3%. Optymalna długość tekstu to ok. 300 słów. Oczywiście jest to tzw. optymalne minimum, więc jeśli piszemy więcej – no problemo!

Meta opis

Zwykle jest to opis długości ok. 150 znaków. Wypełnienie w poprawny sposób meta opisu może znacząco wpłynąć na pozycję strony oraz większą liczbę przejść z wyszukiwarki Google na Twoją witrynę. Opis ten będzie widoczny w wyszukiwarce.

Opis/Tag grafiki

Jeśli w tekście umieszczamy jakąś grafikę/obrazek, dobrze jest, aby jego tytuł zawierał słowo kluczowe. Tytuł obrazka w połączeniu z odpowiednim opisem alternatywnym (alt) pomoże w pojawieniu się naszej grafiki w grafikach Google, co może przełożyć się również na odwiedziny strony.

Content writing – podsumowanie

Wiecie już jak należy napisać tekst od strony technicznej. Niektóre CMSy takie jak WordPress dają możliwość analizy tekstu, dzięki czemu nie trzeba pamiętać o wszystkich technicznych elementach. Od strony merytorycznej musicie radzić sobie sami 🙂

Jeśli zamawiacie stronę internetową u Nas, możecie domówić również usługę content writingu. Poinformujcie o tym przed podpisaniem umowy.

FrostWEB – Biznes zaczyna się w sieci!